Lechia Sędziszów - strona nieoficjalna

Strona klubowa
Herb

Menu główne

Logowanie

Wyszukiwarka

Zegar

 

 

Statystyki drużyny

Aktualności

Egzamin gimnazjalny 2015

  • autor: lmn1967, 2014-04-20 12:18

  Od 21 do 23 kwietnia 2015 roku swoją wiedzę sprawdzać będą gimnazjaliści. W tych dniach uczniowie trzecich klas szkół gimnazjalnych przystąpią do egzaminu, który zdecyduje o ich dalszej przyszłości. Egzamin gimnazjalny trwa trzy dni i składa się z kilku części. Pierwszy dzień to część humanistyczna - historia i wiedza o społeczeństwie oraz język polski. Drugi dzień, to część matematyczno-przyrodnicza - test z przedmiotów przyrodniczych oraz zadania z matematyki. I wreszcie trzeci dzień to język obcy nowożytny - oczywiście najpopularniejszy jest język angielski, ale wielu gimnazjalistów zdaje też język niemiecki.

RADY  DLA  ZDAJĄCYCH  - to twój egzamin – graj fair !!!

Czytasz przechwałki celebrytów o tym, jak oszukiwali ?  Masz super sposób, żeby przechytrzyć zespół nadzorujący egzamin? Wierzysz w moc najnowszej techniki, która pozwoli ci zdać, choć wcale się nie uczyłeś?      Zapomnij!!!

  • Argument numer 1: Egzamin ma sprawdzić twoją wiedzę i umiejętności, podsumować trzy lata nauki w gimnazjum. Dzięki niemu dowiesz się o swoich możliwościach i ewentualnych brakach, co ułatwi wybór dalszej ścieżki kształcenia, pomoże zaplanować przyszłość. Uczciwie zdany da ci poczucie własnej wartości, a to wartość bezcenna.
  • Argument numer 2: Jeśli złapią cię na ściąganiu (także jeżeli pozwolisz ściągać od siebie), kopiowaniu, korzystaniu z urządzeń technicznych, unieważnią twój egzamin. Egzaminatorzy wyłapią również niesamodzielną pracę w trakcie sprawdzania arkuszy. To ci się nie opłaca!

 Niezbędnik gimnazjalisty

Przygotuj doskonałe ściągi ze wszystkich przedmiotów i… zostaw je w domu.

Robienie ściąg to świetny sposób na powtarzanie materiału. Pisząc porządkujemy myśli i lepiej zapamiętujemy wiadomości. Nie zabieraj ich jednak ze sobą na egzamin. Natomiast weź koniecznie: legitymację szkolną, 2 długopisy (pióra) z czarnym tuszem/atramentem, a na część matematyczno-przyrodniczą: ołówek (do rysowania), gumkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz.

W dniu egzaminu:

  • Nie ucz się w nocy – na powtarzanie materiału jest już za późno. Połóż się spać o takiej porze, żeby się wyspać.
  • Wstań o takiej porze, żeby mieć czas na spokojne przygotowanie się i dotarcie do szkoły bez nerwów, ale nie za wcześnie, żeby nie paść w trakcie testów.
  • Koniecznie zjedz śniadanie. Nawet jeśli stres sprawia, że nie czujesz głodu, zmuś się do zjedzenia grzanki czy musli. Możesz zabrać ze sobą jakiś napój do wypicia przed egzaminem (na salę nie wolno nic wnosić), ale nie przesadzaj z ilością płynów, bo wychodzenie do toalety w trakcie egzaminu jest możliwe tylko w szczególnych przypadkach.
  • Nie bierz niczego na uspokojenie, ani żadnych środków, które mają wspomagać koncentrację.
  • Ubierz się elegancko, ale wygodnie i odpowiednio do pogody. Jeśli jakiś element stroju jest zupełnie nowy, trzeba ponosić go parę dni wcześniej, żeby mieć pewność, że nie jest niewygodny.
  • Zostaw w domu maskotki, telefon komórkowy, podręczniki - niczego się nie nauczysz w autobusie czy na korytarzu przed salą.

 Nieszczęścia egzaminacyjne

To tylko trzy dni, więc nawet największy śpioch i spóźnialski jest w stanie się zmobilizować.

Egzaminy rozpoczynają się o 9.00 – to całkiem rozsądna pora nawet dla największych śpiochów. Oczywiście musisz być w szkole wcześniej, więc sprawdź dokładnie odjazd autobusu albo ustal z rodzicami, o której wyjedziecie z domu, żeby na pewno się nie spóźnić. W wyjątkowych przypadkach przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego może pozwolić osobie spóźnionej wejść na salę, ale tylko do momentu zakończenia czynności organizacyjnych. Spóźnialski musi skończyć pracę z zestawem egzaminacyjnym o tej samej porze co reszta zdających. Stres będzie zatem ogromny i zupełnie niepotrzebny.

W czasie egzaminu nie wolno wychodzić z sali, choć oczywiście w sytuacji wyjątkowej przewodniczący zespołu nadzorującego może zezwolić na wyjście do toalety. Musi jednak dopilnować, by zdający nie miał wtedy możliwości kontaktowania się z innymi osobami.

Nie ma sensu przystępować do egzaminu z gorączką czy innymi objawami uniemożliwiającymi efektywną pracę. Jeśli poczujesz się źle w trakcie egzaminu, zgłoś to natychmiast, aby uzyskać pomoc medyczną.

W przypadku zagrożenia lub nagłego zakłócenia przebiegu pracy z danym zestawem egzaminacyjnym przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego podejmuje decyzję o zawieszeniu lub przerwaniu pracy i powiadamia o tym fakcie dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej, a w razie potrzeby odpowiednie służby (policję, straż pożarną itp.).

Dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej podejmuje decyzję w sprawie dalszego przebiegu egzaminu.

 

Na drugiej stronie :

- prawa i obowiązki ucznia podczas egzaminu.

 

 

Galeria zdjęć


egzamin-gimnazjalny-23-04-2014-5462092.jpg egzamin-gimnazjalny-23-04-2014-5462093.jpg egzamin-gimnazjalny-23-04-2014-5462094.jpg

PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA PODCZAS EGZAMINU GIMNAZJALNEGO !!!

Prawa i obowiązki ucznia (słuchacza) przystępującego do egzaminu określa rozporządzenie Ministra

Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania,

klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów

w szkołach publicznych (Dz.U. nr 83, poz. 562, z późn. zm.).

1. Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez

przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego, którym jest dyrektor szkoły.

2. O ustalonej godzinie zdający wchodzą do sali pojedynczo, według kolejności na liście i zajmują

wyznaczone im miejsca. Każdy uczeń (słuchacz) powinien mieć przy sobie dokument stwierdzający

tożsamość (np. ważną legitymację szkolną) i okazać go, jeśli zostanie o to poproszony.

3. Na egzamin uczeń (słuchacz) przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania i rysowania: pióro

lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, ołówek przeznaczony jedynie do rysowania, gumkę,

linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz. Nie wolno używać kalkulatora. Nie wolno przynosić i używać

żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.

4. Przewodniczący zespołu nadzorującego w obecności przedstawiciela zdających odbiera pakiety

z zestawami egzaminacyjnymi i przenosi je do sali egzaminacyjnej.

5. Zestawy egzaminacyjne rozdaje się zdającym o godzinie wyznaczonej w harmonogramie ogłoszonym

przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej jako godzina rozpoczęcia egzaminu z danego

zakresu.

6. Po otrzymaniu zestawu egzaminacyjnego, na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego,

zdający ma obowiązek:

 zapoznać się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie arkusza; w razie wątpliwości może

poprosić o jej wyjaśnienie członków zespołu nadzorującego

 sprawdzić, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one

wyraźnie wydrukowane, czy jest karta odpowiedzi; braki natychmiast zgłasza przewodniczącemu

zespołu nadzorującego, po czym otrzymuje kompletny zestaw, co potwierdza czytelnym podpisem

w odpowiednim miejscu protokołu egzaminu

 zapisać swój trzyznakowy kod i numer PESEL oraz umieścić naklejki z kodem w wyznaczonych

miejscach na arkuszu i karcie odpowiedzi oraz wypełnić matrycę znaków na karcie odpowiedzi

(w przypadku uczniów (słuchaczy) korzystających z zestawów dostosowanych, tj. G…-…2, G…-…4,

G…-…5, G… -…6, G…-…7, G…-…8 oraz uczniów (słuchaczy) niepełnosprawnych ruchowo,

uczniów z czasową niesprawnością rąk, uczniów z afazją i uczniów ze specyficznymi trudnościami

w uczeniu się, czynności związane z kodowaniem wykonują członkowie zespołu nadzorującego).

7. Czas przeznaczony na rozwiązywanie zadań liczy się od momentu zapisania na tablicy (planszy)

godziny rozpoczęcia pracy i wynosi odpowiednio:

a) w części humanistycznej:

 zestaw egzaminacyjny z historii i wiedzy o społeczeństwie – 60 minut; w przypadku uczniów

(słuchaczy), dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut

 zestaw egzaminacyjny z języka polskiego – 90 minut; w przypadku uczniów (słuchaczy), dla

których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 135 minut

b) w części matematyczno-przyrodniczej:

 zestaw egzaminacyjny z przedmiotów przyrodniczych – 60 minut; w przypadku uczniów

(słuchaczy), dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut

 zestaw egzaminacyjny z matematyki – 90 minut; w przypadku uczniów (słuchaczy), dla których

czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 135 minut

c) w części z języka obcego nowożytnego:

 zestaw egzaminacyjny na poziomie podstawowym – 60 minut; w przypadku uczniów (słuchaczy),

dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut

 zestaw egzaminacyjny na poziomie rozszerzonym – 60 minut; w przypadku uczniów (słuchaczy),

dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 90 minut.

8. Przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy (planszy), w miejscu widocznym dla

każdego zdającego, czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z zestawem egzaminacyjnym. W przypadku

egzaminu z języka obcego nowożytnego bezpośrednio po zapisaniu czasu rozpoczęcia i zakończenia

rozwiązywania zadań odtworzone zostaje nagranie z płyty CD.

9. Zdający rozwiązuje zadania i zapisuje odpowiedzi w wyznaczonych miejscach wyłącznie długopisem

lub piórem z czarnym tuszem/atramentem (tylko rysunki wykonuje ołówkiem).

10. Zdający zaznacza odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi (nie dotyczy uczniów

(słuchaczy) niewidomych, słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących, z autyzmem, w tym 22 Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum z zespołem Aspergera, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niepełnosprawnych ruchowo,

z czasową niesprawnością rąk, z afazją oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się).

11. W czasie pracy z zestawem egzaminacyjnym zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu

egzaminu, a w szczególności:

a) nie opuszcza sali egzaminacyjnej (tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji może opuścić salę

po uzyskaniu pozwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i przy zachowaniu warunków

uniemożliwiających kontaktowanie się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem konieczności

skorzystania z pomocy medycznej)

b) nie opuszcza wyznaczonego mu w sali miejsca

c) w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi

d) nie wypowiada uwag i komentarzy

e) nie zadaje żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych.

12. W przypadku

 stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez ucznia (słuchacza)

 wniesienia przez ucznia (słuchacza) do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo

korzystania przez ucznia (słuchacza) z urządzenia telekomunikacyjnego w sali egzaminacyjnej

 zakłócania przez ucznia (słuchacza) prawidłowego przebiegu egzaminu w sposób utrudniający

pracę pozostałym uczniom (słuchaczom)

przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego przerywa danemu uczniowi (słuchaczowi) pracę

z zestawem egzaminacyjnym, unieważnia mu odpowiedni zakres/poziom danej części egzaminu

i nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej, co odnotowuje w protokole przeprowadzenia egzaminu.

13. Zdający, który ukończył pracę przed wyznaczonym czasem, zgłasza to przewodniczącemu zespołu

nadzorującego przez podniesienie ręki i zamyka swój arkusz. Przewodniczący lub członek zespołu

nadzorującego odbiera pracę. Dodatkowo, jeżeli zdający zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 10

minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem – por. pkt 6.1.j) powyżej

– przed odebraniem jego zestawu egzaminacyjnego przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego

sprawdza, czy uczeń (słuchacz) zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi. W przypadku braku

zaznaczeń poleca przeniesienie odpowiedzi na kartę (nie dotyczy uczniów (słuchaczy) ze specyficznymi

trudnościami w uczeniu się, uczniów niepełnosprawnych ruchowo oraz z czasową niesprawnością rąk,

uczniów z afazją oraz korzystających z zestawów dostosowanych, tj. S-2, S-4, S-5, S-6, S-7, S-8). Po

otrzymaniu pozwolenia na opuszczenie sali uczeń (słuchacz) wychodzi, nie zakłócając pracy pozostałym

piszącym.

14. Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie (słuchacze) kończą pracę

z zestawem egzaminacyjnym i stosują się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego.

15. Praca z drugim zestawem egzaminacyjnym w danym dniu rozpoczyna się po przerwie i przebiega

zgodnie z zasadami opisanymi w punktach od 6. do 14.

16. Uczniowie (słuchacze) posiadający opinię/orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej lub

zaświadczenie lekarskie o chorobie lub czasowej niesprawności oraz ci, którzy mają pozytywną opinię

rady pedagogicznej, mają prawo do zdawania egzaminu w warunkach i formach dostosowanych do ich

dysfunkcji (zgodnie z Komunikatem Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r.

w sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2013/2014

sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami

edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych

niedostosowaniem społecznym, opublikowanym na stronie internetowej CKE ).

17. Jeżeli uczeń/słuchacz uzna, że w trakcie egzaminu zostały naruszone przepisy dotyczące jego

przeprowadzania, on lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą w terminie 2 dni od daty odpowiedniej

części egzaminu zgłosić pisemne zastrzeżenia do dyrektora właściwej okręgowej komisji

egzaminacyjnej. Zastrzeżenie musi zawierać dokładny opis zaistniałej sytuacji.

18. Dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej rozpatruje zastrzeżenia w terminie 7 dni od daty

ich otrzymania. Rozstrzygnięcie dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej jest ostateczne. W razie

stwierdzenia naruszenia przepisów dotyczących przeprowadzania egzaminu, na skutek zastrzeżeń,

o których mowa w pkt 17., lub z urzędu dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu

z Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, może unieważnić odpowiedni zakres/poziom danej

części egzaminu, jeżeli to naruszenie mogło wpłynąć na jego wynik. Uczeń (słuchacz) przystępuje do

odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu w terminie ustalonym przez Dyrektora

Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

19. Stwierdzenie podczas sprawdzania prac egzaminacyjnych niesamodzielnego rozwiązywania zadań

przez uczniów (słuchaczy) skutkuje unieważnieniem odpowiedniego zakresu/poziomu danej części

egzaminu tych zdających (decyzję podejmuje dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej

w porozumieniu z Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej). Uczeń (słuchacz) przystępuje do Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum 23

odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu w terminie ustalonym przez Dyrektora

Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

20. W przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania pracy niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez

ucznia (słuchacza), który przystąpił do odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu

w terminie dodatkowym, dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z Dyrektorem

Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, unieważnia odpowiedni zakres/poziom danej części egzaminu tego

ucznia (słuchacza). W zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu dla danego ucznia

(słuchacza), w miejscach przeznaczonych na wpisanie wyników uzyskanych z odpowiednich

zakresów/poziomów danej części egzaminu, wpisuje się „0%”.

 


  • Komentarzy [0]
  • czytano: [632]
 

Musisz się zalogować, aby dodawać komentarze.

Najbliższe spotkanie

W najbliższym czasie zespół nie rozgrywa żadnego spotkania.

Reklama

Kalendarium

28

03-2024

czwartek

29

03-2024

piątek

30

03-2024

sobota

31

03-2024

niedziela

01

04-2024

pon.

02

04-2024

wtorek

03

04-2024

środa

Losowa galeria

Finał powiatowy w szachach indywidualnych 16.03.2013
Ładowanie...

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 10

Najlepsi typerzy

Zaloguj się, aby typować.
Lp. Osoba Pkt.

Mini-Chat

Musisz się zalogować, aby korzystać z mini-chatu.

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 69, wczoraj: 53
ogółem: 2 654 896

statystyki szczegółowe

Ankiety

Oczekiwane przez ucznia - zawodnika dyspozycje nauczyciela w. fizycznego - trenera ?


Powinności dydaktyczne wzorowego nauczyciela - trenera ?


Oczekiwane przez ucznia - zawodnika cechy nauczyciela w. fizycznego - trenera ?


Kim jesteś ?


Czego najchętniej uczysz się na lekcjach wychowania fizycznego?

Zegar